onsdag 29 februari 2012

japp då var den här då..

Jag som hade hoppats på att slippa den i år :( Min älsta blir ju så dålig när hon blir magsjuka. Hon har åkt på vinterkräket stackarn, 3-4timmar nonstop typ höll hon på inatt så varken hon eller jag hann somna om mellan gångerna.

Men nu har hon drukit totalt 1glas vatten, två tuggor rostmacka och två saltakringlor. Hon sitter och leker med syrran och verkar pigg ändå efter inatt.

Ringde förskolan imorse och sa att älsta blir hemma hela veckan och om de kunde hälsa att minstingen också blev hemma och får va ledig. Då frågade han mig om hn bara skulle va L idag men jag sa nej hela veckan så vi inte kommer dit och smittar ner. Han lät lite förvånad att jag höll hemma lillfisan också men det är väl klart?! Har man två fsk barn och en blir sjuk ska ju båda va hemma så man inte skickar en och skickar me lite smitta. Men tydligen va det nått magkör som gick eller nått sa han var iaf mindre barn än vanligt där.

Har ni klarat er iår eller har ni också åkt på skiten?

Jag hoppas vi andra klarar oss verkade sååå jobbigt, aldrig sett på maken att man kan kräkas sååå mycket och ofta :(

1 kommentar:

  1. Usch har magsjukan redan börjat hägra. är hos oss har jag inte hört några fall ännu, hoppas verkligen det dröjer, man går som på nålar så fort man hör någon får det.
    Kika gärna in hos mig och var med och tävla om ett valfritt barnplagg http://lottizdays.blogg.se/2012/september/tavling-i-samarbete-med-alsklingsfrose.html

    SvaraRadera